fbpx

Internetové prostředí nabízí spoustu možností, jak propagovat zboží nebo služby. Jednou z takových možností je tzv. PPC reklama. Zkratka PPC, tedy „pay per click“ je ale označení pro model platby, nejde o název reklamy. Přesto jde o ustálený název, u nás se jím nejčastěji označuje reklama Sklik nebo AdWords. Pokud ale někomu umožníte dát reklamu na své stránky, bude vám za ni platit právě taky za každý proklik a v takovém případě půjde rovněž o PPC.

Jak PPC reklama funguje?

Vše je založené na klíčových slovech, která lidé nejvíce používají ve vyhledávačích. Pro PPC jsou nejvhodnější spojení tří až čtyř slov, která nejvýstižněji specifikují hledanou věc. Větší počet slov je zároveň schopen zasáhnout větší množství uživatelů. Reklama PPC se pak váže na tato slova a spouští se na ně. Vždy, když někoho reklama zaujme a klikne na ni, dostane se na stránky uvedené v ní. Toto prokliknutí je pak účelem celé PPC reklamy a vzniká jím automatický nárok na platbu za „proklik“.

U nás jsou nejvyužívanějšími vyhledávači  Google, který má PPC reklamu AdWords s celkem širokou možností cílení, a potom také Seznam, který má PPC Sklik, oblíbený pro svou intuitivnost.

Kdy se PPC reklama využívá?

Obecně se dá říct, že využít tuto reklamu může každý a pro cokoli, aby přivedl na své stránky nové čtenáře nebo zákazníky. Vždy je vhodné vědět, co od reklamy očekávat. Každý proklik se platí a nemusí jít o malé částky. Jde o určitý druh aukce, takže cena je ovlivněna konkurenčními nabídkami a relevantností reklamy. Výdaje jsou však vždy vaší pod kontrolou, každá reklama lze nastavit na strop, tedy maximální částku, kterou je za prokliky možné denně utratit. Po vyčerpání této částky se ten den reklama přestane zobrazovat.

Zpětná vazba

Vyhodnocení úspěšnosti reklamy nebo celé kampaně je možné měřit. Různé měřící systémy obsahují určité nástroje, díky kterým lze zjistit potřebné informace od počtu návštěv, ceny za prokliky, až po to, jak dlouho se klienti na stránkách zdrželi, které stránky je zaujaly, zda něco nakoupili atd. Tato užitečná data mohou velmi účinně napomoci k další optimalizaci reklamy i samotného webu.

PPC reklama zviditelňuje produkty nebo služby právě ve chvíli, kdy jsou vyhledávány. Je možné ji cílit i podle jazyku, využívaného zařízení, podle denního času a podle dalších faktorů.

Podobné příspěvky

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial
error

Libí se vám DigitalUP? Buďme ve spojení